Pro někoho snadný krok, pro druhého zapeklitý problém.
Pojďme si společně projít, jak správně a efektivně nastartovat motorovou pilu.
Téměř každý majitel pily tvrdí při koupi prodejci, že vše zná, a že to nepotřebuje moc vysvětlovat a více jak polovina uživatelů se s prvním startem trápí, často pilu takzvaně uleje, nebo si s prvním startem bez pomoci prostě neporadí.
Pojďme to změnit, startování projít a vy odteď nastartujete pilu vždy hladce!
Hlavně bezpečnost
Základní principy všichni známe, ale neuškodí si je lehce připomenout.
Vždy startujeme pilu venku, auto také nestartujete v obýváku =)
Pevný podklad je základ, ano pilu nastartují zkušenější i v ruce, nebo mezi koleny, ale když budou stát na zasněžené stráni, nebo kluzké střeše, riziko, že se něco přihodí je hodně veliké.
Dost místa kolem sebe, ideálně bez dětí v blízkosti!
Nyní jdeme startovat, návody jsou dva:
Návod pro klasické benzínové pily
Návod pro pily se systémem M-Tronic
Startování klasické benzínové pily STIHL
PŘÍPRAVA
Pila leží na pevném podkladu na zemi, lišta není o nic opřená!
Aktivujte řetězovou brzdu, to znamená že madlo pily zatlačíte dopředu.
Sundáte oranžový ochranný kryt řetězu.
Pokud je pila vybavena palivovým čerpadlem, několikrát ho stiskněte, pomůže vám se startem.
Stiskněte současně pojistku plynu a plynovou páčku, jen tak půjde dát páčka sytiče do spodní polohy!
Nyní nastavte kombinovanou černou páčku na sytič/studený start úplně dolů.
Levá ruka drží trubkovou rukojeť, pravá ruka drží startovací madlo.
Patou šlápnete do zadní rukojeti pily pro její stabilizaci při startu.
START
Pravou rukou 2-3 x zatáhnete kolmo nahoru za startovací šňůru.
Motor naskočí a zhasne.
Nyní posunete černou páčku o jednu pozici nahoru, tedy na poloviční plyn.
Znovu zatáhnete za startovací šňůru a motor naskočí.
Jakmile motor běží, krátce zmáčknete ukazovákem plynovou páčku.
Černá kombinovaná páčka přeskočí do normální polohy pro volnoběh
ŘEŽEME
Zvedněte pilu ze země.
Uvolněte řetězovou brzdu, tedy madlo přitáhnete směrem k sobě.